Opinions..... llibres, música, art, cinema, etc...... Reflexions.... Opineu vosaltres també, podeu fer comentaris als posts ja publicats o publicar-ne de nous (si no esteu registrats a blogger, m'envieu un e-mail a joanm7@gmail.com i us dono d'alta, rebreu un correu de confirmació de blogger i ja podreu publicar)

6.8.08

Nacho Ares

Em considero un gran aficionat a la egiptología. Per això des de fa un temps m'estic llegint uns quants llibres sobre aquest tema. I m'ha cridat l'atenció un escriptor en particular: Nacho Ares.
Possiblement no és la referència per excel·lència sobre aquest camp, i jo particularment, fins i tot el trobo un pèl "friki" escrivint els seus llibres. Però m'agrada.
M'agrada el seu estil d'escriptura fluïda, els seus comentaris, i la composició dels seus llibres. En aquest cas, no puc saber si és una gran eminència en el camp (perquè no domino gens el tema), però el que diu és convincent, i això és molt important.
Així que si algú s'anima a llegir alguna obra seva, i vol compartir la seva experiència, que sàpiga que ho pot fer amb nosaltres en aquest blog.
Jo m'he llegit els títols "Arqueología de los dioses", i "El Enigma de la Gran Piràmide".
Per anar fent boca, us deixo el seu enllaç personal perquè hi feu un cop d'ull:

www.nachoares.com

5 Comments:

Blogger J. Gorienko said...

Gràcies pel consell, a mi també m'apassiona l'Egiptologia... i encara no he anat a Egipte!! a veure si l'any que ve...

9/8/08 12:12

 
Blogger J. Gorienko said...

...per cert, quines conclusions treu a "El enigma de la Gran Pirámide"? he llegit tantes teories... suposo que es refereix a l'enigma de com es va construir, o la seva utilitat real... oi?

9/8/08 12:16

 
Blogger Enric Güell said...

Mira, el llibre té tres parts ben diferenciades. La primera part és una introducció en la que explica com arribar fins a la Gran Piràmide de Gizeh.
En la segona part, fa una breu descripció bibiogràfica dels personatges més importants en el món de la egiptologia (Vivant, Howard Vyse, Piazzi Smyth, Flinders Petrie).
Finalment, en la tercera part, fa una descripció dels Misteris de la Gran Piràmide de Khufu (Keops). La veritat, és que deixa moltes incògnites obertes, però clar, el motiu és que aquestes incògnites existeixen realment en el món arqueològic. Com a conclusions més importats, estan la seva funció funerària, que sembla ja per fi la solució acceptada per tots els arqueòlegs, el mètode de la seva construcció (sense rodes, ni rodets, i amb rampes), i finalment el treball de la pedra, que es va realitzar amb eines de coure.
Però dins de cada conclusió, ens podem trobar amb incògnites, com són les relacions astronòmiques que ens trobem en ella, la veritable funció de totes les seves cambres, etc.
Espero haver respost la teva pregunta, j.gorienko.

11/8/08 19:10

 
Blogger J. Gorienko said...

et recomano el llibre EL UNO Y LOS MÚLTIPLES d'Erik Hornung, descriu molt bé la concepció dels déus dels antics egipcis, la relació home-faraó-déu

11/8/08 22:08

 
Blogger J. Gorienko said...

Ja he anat a Egipte!! ;-p

3/3/11 10:28

 

Publicar un comentario

<< Home