Opinions..... llibres, música, art, cinema, etc...... Reflexions.... Opineu vosaltres també, podeu fer comentaris als posts ja publicats o publicar-ne de nous (si no esteu registrats a blogger, m'envieu un e-mail a joanm7@gmail.com i us dono d'alta, rebreu un correu de confirmació de blogger i ja podreu publicar)

2.1.07

Bassington, un noi insuportable

És un llibre curt de Saki, pseudònim d'Hector Hugh Munro. El que s'hi explica no és res de l'altre món, però val la pena per l'estil, irònic, cínic, sarcàstic... un exemple; parlant d'una dona un diu: "Sembla que hagi creat el món en sis dies i l'hagi destruït el que fa set", si us pareu a analitzar-la, diu molt en molt poques paraules... Déu diuen que va crear el món en sis dies i el setè va descansar, no cal dir què li està dient amb aquesta frase. Un altre exemple... parla d'un actor i el descriu així: "Sherard Braw [...], que s'havia descobert tot sol i que havia compartit el seu descobriment amb el món...", del mateix actor diu: "té por de morir durant unes eleccions generals i que el seu obituari es vegi escurçat de mala manera a causa de l'espai destinat als resultats electorals", en fi, el llibre n'és ple de comentaris com aquests.

2 Comments:

Anonymous Anónimo said...

jo em vaig llegir "truita bizantina" de Saki, i em va agradar. Fins aviat, Pere

14/1/07 13:12

 
Blogger Daniel said...

Acabo de llegir el Bassington. El llenguatge precís i directe de Saki m'ha fet llegir el llibre amb un ritme tranquil, per no perdre'm cap detall.
Els dos darrers capítols m'han impactat, pel canvi que suposen amb relació a la resta de l'obra. No dic res més per no desvelar la història.
Tinc ganes de llegir més obres d'en Saki.

7/2/17 18:21

 

Publicar un comentario

<< Home